GODZINY | ZAJĘCIA |
---|---|
7:00 – 7:45 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy integrujące grupę, zabawy konstrukcyjne klockami różnego typu, zabawy dowolne, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. |
7:45 – 8:00 | Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:00 – 8:30 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
8:30 – 8:50 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, kształtowanie nawyku mycia zębów. |
8:50 – 10:00 | Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo, stymulującym. |
10:00 – 10:20 | Drugie śniadanie |
10:20 – 11:40 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików). Zajęcia ruchowe, spacery. Zajęcia dodatkowe. |
11:40 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe. |
12:00 – 12:30 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
12:30 – 12:45 | Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do relaksu. |
12:45 – 14:45 | Leżakowanie, relaks, słuchanie bajek, muzyki, wyciszenie. Zajęcia dodatkowe. |
14:40 – 15:00 | Czynności przygotowawcze do podwieczorku. |
15:00 – 15:20 | Podwieczorek. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
15:20 – 17:00 | Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, pobyt na powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. |
GODZINY | ZAJĘCIA |
---|---|
7:00 – 7:45 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy integrujące grupę, zabawy konstrukcyjne klockami różnego typu, zabawy dowolne, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. |
7:45 – 8:00 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:00 – 8:30 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurujących dzieci. |
8:30 – 8:50 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, kształtowanie nawyku mycia zębów. |
8:50 – 10:00 | Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym. |
10:00 – 10:20 | Drugie śniadanie. |
10:20 – 11:15 | Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zajęcia dodatkowe. |
11:15 – 12:00 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, spacery. Zajęcia dodatkowe. |
12:00 – 12:15 | Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe. |
12:15 – 12:45 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżurów przy posiłkach. |
12:45 – 13:45 | Relaks, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej. |
13:45 – 14:45 | Praca indywidualna i grupowa z dziećmi, zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. |
14:45 – 15:00 | Czynności przygotowawcze do podwieczorku. |
15:00 – 15:20 | Podwieczorek. Kulturalne zachowanie się przy stole. |
15:20 – 17:00 | Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, zabawy swobodne, porządkowanie sali, pobyt na powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. |